Beslut dig for en markedsføringsmetode - der passer til dig
Vælg udfra det der føles nemmest for dig
Som nystartet selvstændig bliver du let overvældet af alle de forskellige muligheder, der er, for at gøre dig selv og dine produkter synlige.
Før du ved af det, er du fanget i en situation, hvor det føles som om, du skal være alle steder på én gang, hele tiden.
Dette kan virke uoverskueligt, og resultatet kan ende med at blive enten ingenting eller en halvhjertet indsats.
Specielt hvis du har det, som rigtig mange af os har, at det med at stå frem og være synlig og fortælle om dig og din virksomhed, er lidt for meget ude af din komfortzone.
Derfor er det en god idé, at gøre dig nogle tanker om, hvad der vil være nemmest for dig at gøre. Og ud fra det lave en personlig markedsføringsplan, skræddersyet til dig.
At have en plan, der passer til din personlighed og din situation, kan hjælpe dig i starten og gøre hele forskellen på lang sigt.
Når du starter din markedsføringsrejse, er det vigtigt at begynde med noget, der føles naturligt og let for dig. Dette skaber en positiv oplevelse og giver dig selvtillid.
Vælg en metode, som du er komfortabel med og som passer til din personlighed.
Dette vil gøre det lettere for dig at holde fast i dine markedsføringsaktiviteter på lang sigt.
At træffe konkrete beslutninger er nøglen til handling. Start med at vælge en specifik markedsføringsmetode, som du vil forpligte dig til.
For eksempel kan du beslutte dig for at:
At have en fastlagt plan med klare mål og antal vil give dig retning og motivation.
Du behøver ikke at vide alting på forhånd. Udnyt viden og ekspertise fra andre.
Find eksperter inden for det område, du ønsker at fokusere på, og lær af deres erfaringer. De kan give dig værdifulde indsigter og strategier, der kan styrke din markedsføringsindsats.
Vælg eksperter, der harmonerer med din tilgang og dine værdier, men vigtigst vælg eksperter, der dækker den metode du BEVIDST har valgt som din.
Der er mange der siger deres metode er den bedste. Men hvis det med markedsføring føles svært, så start med det du har mindst modstand på.
Hent min PDF her under, der hjælper dig med at finde ind til, hvad der kunne være en god markedsførings-vej for dig. På den måde bliver din markedsføring tilpasset den du er og ikke omvendt.
“Find Dit Markedsføringsmod – Spørgsmål til Refleksion” er en PDF med inspiration til at planlægge din indledende markedsføring.
Det er vigtigt at komme igang med markedføringen.
Identificer en specifik tilgang, der harmonerer med din stil, og vær vedholdende over en periode.
og få 12 sider fyldt med refleksionsspørgsmål.