Ved dine potentielle kunder, at du ikke er farlig?

Socialbevis … den direkte oversættelse af Social Proof – ved egentlig ikke helt om jeg kan lide den oversættelse – måske Social Godkendelse er bedre. Men kort sagt betyder det, at ingen ønsker at være den første til at gøre noget – vi ønsker først at se, “om andre overlever”. Det kan være at købe et produkt, læse en artikel, tilmelde sig et nyhedsbrev. Et gammelt urinstinkt ;) … vi lader lige en anden smage på de røde bær … og ser om vedkommende overlever!

Her under finder du fire simple metoder, hvor med du kan vise dine mulige kunder, at du er god nok:

  • Referencer – er et gammel kendt fænomen – men et godt bevis. Jeg har lige sat ansigter på mine referencer – da jeg kan mærke, at det ikke virker helt så godt på mig, når der bare står en række udtalelser. MON det er virkelige mennesker, der står bag ordene? Med et billede virker referencen stærkere.
  • En lille “synes godt om”-knap ved dine artikler. Knapperne fås også med antal på – så ud over, at de vil give læserne mulighed for, at dele dine indlæg med andre på forskellige sociale medier – får du også mulighed for at BEVISE, hvor mange der læser dine artikler og anbefaler dem.
  • Tal er et godt bevis. Hvor mange abonnerer f.eks. på dit nyhedsbrev eller din blog. Du kan f.eks. skrive, der hvor du ønsker at folk skal tilmelde sig dit nyhedsbrev – “Modtag sammen med 1500 andre kvinder mit nyhedsbrev om…”, den, der læser dette, vil føle sig tryggere ved at sige JA-TAK til dit nyhedsbrev, da så mange umuligt kan tage fejl!
  • Har du en Facebook side til din virksomhed – kan du også have en Facebook kasse på dine hjemmeside. Sådan en hvor billederne af nogle af dine tilhængere vises. Det smarte er, at øverst i kassen vil vennerne til den, der besøger din hjemmeside være. Det at vedkommende ser et kendt ansigt på din hjemmeside – vil højne tilliden til dig. Det er et endnu stærkere bevis på, at du duer til noget, at en bekendt “står inde” for dig.

Har du ingen læsere af dit nyhedsbrev – er der ingen der anbefaler dine artikler – så behøver du ikke ligefrem at skilte med det. Vent til der er noget, at vise frem. Er indholdet godt på din side – vil det ske – før eller siden. Men referencerne er et must – så snart du har den første.

Skriv din kommentar her

* Skal udfyldes, e-mail offentliggøres ikke