Skidtet virker!!!

Bliver du spammet af nyhedsbreve? Hvis ja, SÅ er det fordi skidtet virker! Med alle dem jeg modtager hver dag, er der rigtig mange nyhedsbreve, jeg aldrig får læst – det kan være små tilfældigheder, der gør – at jeg lige netop læser DIT nyhedsbrev en bestemt dag. Derfor er det værd at gentage sine budskaber – men gør det lige lidt fikst, TAK, så dine læsere ikke bliver trætte af dig.

Du rammer nemt og bekvemt

For mig er de to vigtigste grunde til at skrive nyhedsbreve:

  1. Du har mulighed for at vise hvem du er
  2. Du har direkte adgang til indbakkerne – hos potentielle kunder, der allerede har vist interesse for dig og dit produkt, ved at tilmelde sig nyhedsbrevet – og kan med jævne mellemrum lige huske dem på, at du eksisterer…kan vist også bare kaldes SALG!

Som på en blog – har du mulighed for at vise hvem du er, hvad du står for – og lade kommende kunder mærke, om det er dig, de skal vælge frem for en anden. Endnu er bloggen ikke nået ud til alle målgrupper – og mange vil meget hellere modtage et nyhedsbrev i deres indboks. Med et nyhedsbrev, kan du lave din markedsføring ekstremt målrettet – da den kun vil komme ud til folk, der allerede er interesserede i dig.

Drop at sende fra Outlook eller andre mail programmer

Jeg har i længere tid designet og opsat nyhedsbreve i Campaignmonitor til mine kunder. Det er et dejligt nemt nyhedsbrevs system – hvor du betaler for antallet af udsendte nyhedsbreve, andre systemer betales x-antal kroner pr. måned.  Det er så billigt at benytte et system, at det SLET ikke kan betale sig, at forsøge at styre dine nyhedsbreve gennem dit normale mail program. Jeg bruger Campaignmonitor, fordi det er brugervenligt, nemt at arbejde med, og kan de ting, som jeg hidtil har haft brug for til mine kunder. Du er velkommen til at komme med input om andre systemer, du har gode erfaringer med.

Christina igen igen

Gennem mine kunder støder jeg af og til (oftere og oftere) på navnet Christina Klitsgaard … “Christina siger sådan eller Christina gør dit eller dat….” … heldigvis har jeg aldrig været direkte uenig – der imod, er der ind i mellem kommet spørgsmål, jeg ikke LIGE havde tænkt over. Så jeg valgte for en måneds tid siden at tage på Nyhedsbrevs-kursus hos Christina. For på den måde at være lidt på forkant, over for de spørgsmål der kommer, når kunder har været i Christinas “behændige klør”.

Først og fremmest var det et rigtigt godt kursus – og jeg kan kun være MEGET træt af, at jeg aldrig har fået oprettet mig en nyhedsbrevs liste selv. Det er kun mine kunder, jeg har oprettet nyhedslister for, da jeg ikke selv syntes, jeg havde noget at skrive om – men det skal jeg da lige love for, at Christina fik ændret på. Så nu har jeg også et – tilmeld dig til højre. For at du ikke ender som jeg, så sørg med det samme for, og dermed mener jeg NU, at samle e-mails på folk, der er interesserede i dine produkter … HUSK de skal give dig lov til at kontakte dem på e-mail. Du kan frit downloade og printe min nyhedsbrevs tilmeldings liste som PDF – som du kan have med, når du er ude at holde foredrag – til netværks arrangementer eller andet – på den måde har du OK for at sende E-mails til folk. Bare lige noter øverst hvilket nyhedsbrev, det er man tilmelder sig – og så i tasken.

Hvad skal jeg skrive om?

Mangler du inspiration til, hvad du skal skrive – så ta’ og skriv ned, hver gang du kommer i tanke om noget spændende om dit produkt, idéerne kan komme på de sjoveste tidspunkter. Du kan samle små historier, der understøtter de værdier, du står for i din virksomhed! Sørg for at skrive personligt – så du får vist, hvem du er – så er det nemlig meget nemmere for de RIGTIGE kunder at find frem til dig.

HVIS du gerne vil inspireres til at skrive nyhedsbreve – så er Christinas kurser et hit – og du kan også vælge “gør det selv vejen”, og nøjes med at investere i Christinas Workbook – der er et “must have”, når du ønsker at skriver nyhedsbreve – OG blive ved med at få idéer til dem.

HUSK store rengørings-dag

Jeg startede med at spørge, om du blive spammet med nyhedsbreve, hvis det er noget, du er træt af, så ER der faktisk noget, du kan gøre ved det. Ind imellem holder jeg store rengøringsdag – og får afmeldt de nyhedsbreve, der alligevel aldrig bliver læst – og det er faktisk sådan, at man bliver helt lettet bagefter.

Fordi man er gravid og får tilmeldt sig et graviditets nyhedsbrev … jeg er altså ikke gravid, men har været for 9 år siden … , er det jo ikke ensbetydende med, at man har brug for den viden resten af livet. Så HUSK du behøver ikke græde, når nogen framelder sig dit nyhedsbrev – det betyder bare, at du uden at røre en finger får indsnævret din liste til kun at indeholde din målgruppe.

Kommentarer

  1. På sporet af succes, 10. marts 2011 kl. 22:19

    Super dejligt at læse om din begejstring…

    Jeg er fuldstændig enig i at det er vigtigt med nyhedsbreve og at Christina kan sit kram!

    Cammilla

  2. Lene Aarup Vinther, 11. marts 2011 kl. 09:22

    Kære Cammilla

    Tak for din respons – og får din egen inspirerende blog og facebook side – er sikker på, at vi mødes en dag!

    Mange hilsner

    Lene

  3. Susanne Andreasen, 11. marts 2011 kl. 12:51

    Enig – det virker. Selv om der er mange man ikke læser, er der pludseligt et der rammer og få mig til at svinge dankortet.

    Erfaringer med nyhedsbrevssystemer:
    – efter mine erfaringer med deres kompleksitet

    UBIVOX: dansk, meget brugervenligt at redigerer i, mens der er begrænsninger designmæssigt. Og ikke så mange statistik muligheder.

    Campainmonitor: engelsk, ligger meget på niveau med UBIVOX i funktionalitet.

    Aweber: mulighed for mange forskellige nyhedsbrevslister til forskellige hjemmesider. Ikke så brugervenligt for ikke programmøer mht. eget design. Sender selv interessante nyhedsbreve ud.

    Mailchimp: Man kan sende gratis ud hvis man accepterer en reklame i bunden og senere betaler, så den undgås. Meget avanceret i sin statistik. Super fleksibilitet mht. egne designs, og målrettede tekster til bestemte brugerinteresser.

    Kan være overvældende set fra brugniveau at finde frem til de 10% af funktionaliteterne, man har brug for.

  4. Lene Aarup Vinther, 11. marts 2011 kl. 13:25

    Tusind tak Susanne, for at dele dine erfaringer!

  5. Har du tænkt læsevenlighed på dit website?? | Kort sagt, 6. april 2011 kl. 10:56

    […] Opdel derfor dine tekster med sigende underoverskrifter. Det gør det muligt at danne sig et indtryk af indholdet UDEN at skulle læse det hele. Dette giver faktisk appetit på at læse mere. Man kan nemt slå ned på præcis det, der har ens interesse. Dette gælder al form for tekst, også når du fx skriver nyhedsbreve. […]

Skriv din kommentar her

* Skal udfyldes, e-mail offentliggøres ikke